👈 فروشگاه فایل 👉

چارچوب نظری تحقیق وپیشینه پژوهش تعاریف وابعاد هوش های سازمان یافته

ارتباط با ما

... دانلود ...

چارچوب نظری تحقیق وپیشینه پژوهش تعاریف وابعاد هوش های سازمان یافته

چارچوب نظری تحقیق وپیشینه پژوهش تعاریف وابعاد هوش سازمانی

چارچوب نظری تحقیق وپیشینه پژوهش تعاریف وابعاد هوش سازمانی

مشخصات محصول:

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:

منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

هوش سازمانی

هوش

2-2-1-1)تعریف هوش

2-2-1-2) انواع هوش در سازمان‬ها

•    هوش هیجانی

•    هوش فرهنگی

•    هوش اخلاقی

•    هوش معنوی

•    هوش سازمانی

2-2-3) تعریف هوش سازمانی

2-2-3-1) ابعاد هوش سازمانی

1) چشم‬انداز راهبردی

2) سرنوشت مشترک

3)میل به تغییر

4) اتحاد و توافق

5) دانش کاربردی

6) روحیه

7) فشار عملکرد

2-2-3-2) عناصر هوش سازمانی

2-2-3-3) توانمندسازهای  کلیدی هوش سازمانی

2-2-3-4) اهمیت و ضرورت استفاده از هوش سازمانی

2-2-1) تحقیقات داخلی

2-2-1-1) تحقیقات داخلی پیرامون اخلاق‬کار

2-2-1-2) تحقیقات داخلی پیرامون هوش سازمانی

2-2-1-3) تحقیقات داخلی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاق¬کار و هوش سازمانی

2-2-2) تحقیقات خارجی

2-2-2-1) تحقیقات خارجی پیرامون اخلاق¬کار

2-2-2-2) تحقیقات خارجی پیرامون هوش سازمانی

2-2-2-3) تحقیقات خارجی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاق¬کار و هوش سازمانی

تحقیقات داخلی:

منابع و مآخذ

الف) منابع فارسی

ب) منابع غیرفارسی

هوش سازمانی

 هوش

اکثر انسان¬ها، باهوش و خلاق به دنیا می¬آیند. بخش اعظم این هوش و خلاقیت، زمانی که به مدرسه می¬رویم از دست می¬رود، امّا ممکن است این خلاقیت در دوره¬های بعدی زندگی شکوفا شود. در زندگی روزمره افراد باهوش را طبق شیوه صحبت و عملکردشان تشخیص می¬دهیم، امّا واقعاً این تشخیص بر مبنای قابلیت آنها برای حل پازل¬ها و معماهای ساده در تستهای هوش نیست (غفاری-آشتیانی و چوبندیان،1389: 227). هوش یکی از پرمعناترین و کاربردی¬ترین مفاهیمی است که در حوزه¬های مختلف از جمله روانشناسی مورد استفاده قرار می¬گیرد؛ به همین سبب لزوم شناخت آن بر کسی پوشیده نیست.

2-2-1-1)تعریف هوش

تعاریف بسیاری از هوش ارائه شده است؛ از آن جمله، هوش عبارتست از توانایی یادگیری و بکاربردن آنچه یاد گرفته شده، در سازگاری با اوضاع و احوال تازه و حل مسائل و مشکلات تازه (مان،1378 :223). همچنین در تعریفی دیگر هوش را مجموعه یا کل استعداد شخص به منظور تفکر و عمل با هدف، منطقی و سازگاری مؤثر با محیط تعریف کرده‬اند (سیدعلوی و عربلو،1390 :100). هوش مجموعه استعدادهایی است که بوسیله آنها شناخت پیدا می‬کنیم، شناخت‬ها را به یاد می‬سپاریم و عناصر تشکیل‬دهنده فرهنگ را به کار می‬بریم تا مسائل زندگی روزانه را حل کنیم و با محیط ثابت و محیط در حال تغییر سازگار شویم (گنجی،1382 :52).

در واقع، این واژه به توانایی دریافت، درک و کاربرد نمادها و سمبل¬ها که نوعی توانایی انتزاعی است، اشاره دارد (بیک¬زاده؛ علائی و اسگندری،1389: 144).احمدی و ماهر (1385: 118) مجموعه¬ای از تعاریف طرح شده بویژه دانشمندان مختلف از نیمه اول قرن بیستم را گردآوری کرده¬اند که برخی از آنها به طرح زیر هستند:

    هوش عبارت است از ظرفیت توانایی و یادگیری؛

    هوش عبارت است از سازگاری فرد با محیط؛

    هوش عبارت است از دانش¬پذیری و ظرفیت کسب آن؛

    هوش توانایی تفکر بر حسب ایده¬های انتزاعی است؛

    هوش توانایی درک اشخاص و ایجاد رابطه با آنها (هوش اجتماعی)، توانایی درک اشیا و کار کردن با آنها (هوش عملی) و توانایی درک نشانه¬های کلامی – ریاضی و کار با آنهاست.

2-2-1-2) انواع هوش در سازمان‬ها

امروزه از انواع مختلف هوش در مجامع گوناگون صحبت به میان می¬آید و هوش، پیشوند بسیاری از مفاهیم مدیریتی شده است که خود نشان¬دهنده تغییر نگاه سازمان¬ها و متفکرانشان از هوش تستی بر رویکردهای نوین به این مقوله است. در این زمینه انواع متعددی از هوش که در سازمان‬ها مطرح می¬شود، توسط اندیشمندان ذکر شده است؛ که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می¬گردد.

•    هوش هیجانی

هوش هیجانی برای موفقیت شغلی ضروری است و حدود 60 درصد عملکرد در تمام شغل¬ها را دربرمی¬گیرد. این ویژگی به تنهایی بزرگترین عامل برای پیش¬بینی عملکرد فرد در محیط کار و قوی-ترین نیرو برای رهبری و موفقیت است (برادبری و گریوز ،1388: 36). هوش هیجانی در زمینه شناسایی و مدیریت تأثیر عواطف بر تفکر و رفتار از طریق آگاهی دادن بیشتر به افراد با استفاده از روش¬های بین فردی، سبب توسعه توانایی تشخیص تحرکات اجتماعی در محیط کار و درک چگونگی مدیریت روابط و بهبود آن¬ها می¬شود (دیگینز ،2004: 8).

همچنین، این عامل محصول دو مهارت اصلی قابلیت فردی و قابلیت اجتماعی است. خودآگاهی و خودمدیریتی به فرد بر می-گردد و آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط به رابطه فرد با دیگران بر می¬گردد (برادبری و گریوز ،1388: 38).

تعاریف متفاوتی از هوش هیجانی توسط نویسندگان ارائه شده است؛ از جمله:

👇محصولات تصادفی👇

مقاله جایگاه زن در قرآن اجمالی از تاریخ زندگی امام علی (ع) ترجمه شده بهمراه متن انگلیسی پایان نامه مطالعه و شبیه سازی آنتنهای تلفن همراه پایان نامه ساخت و فرمولاسیون گرانول جوشان پوسته دانه اسفرزه گزارش كارآموزی احداث ساختمان فلزی